high on you baby


Datum: 2009-08-24 Tid: 16:07:22



Första dagen avklarad, och den började... Bra?
5 i halv 8 satt jag mig på cykeln och var nere på Gustav Adolfs Plan 5 över halv. Eftersom jag och Saga skulle ta bussen 08.05 så var jag alltså alldeles för tidig. Började undra varför det redan var fullt med folk vid busshållplatsen, men tänkte inte mer på det. 20 i kom bussen, och någonstans i funderingen på varför bussen kom så tidigt, och om det verkligen var rätt buss gick det snett, och det var inte så konstigt att Saga inte satt på den bussen. Fast.. då tyckte jag det. Skickade snabbt iväg ett sms till henne. Något i stil med "Har du missat bussen?" och självklart var jag rädd att jag skulle få klara skoldagen själv, osv. (Jag har en tendens att göra saker större än vad de är.) Några sms senare kom vi fram till att det inte alls var Saga som missat bussen, utan jag som tagit den alldeles för tidigt. Resultatet blev att jag fick sitta en halvtimme på Centralstation i Västerås och vänta, men solen sken, så jag klarade mig ändå.

När Saga kom, med rätt buss, köpte vi oss varsin kaffe och satt oss utanför skolan, precis under texten "Datanördar" som stod skrivet på väggen. Haha. 10.00 var klassen samlad. Ca 30 elever var vi. 3 killar, resten tjejer. Märktes att det var första dagen, då stämningen var rätt spänd, men efter nån månad är jag övertygad om att det kommer bli bra det här. Fick en massa information idag, och slutade vid 12-tiden. Nöjd med schemat är jag också. Vi börjar 09.10, slutar 16 och har 2 3-timmars lektioner per dag. Förutom på onsdagar, då vi slutar 12.10. Lärarna var snälla också. Så.. Det ser ljust ut med andra ord.

Tog en lunch med brorsan på stan när jag slutade, och på bussen hem träffade jag på en massa folk. Bland annat Linda som jag satt och pratade med hela resan hem. Ikväll blir det träning men nu ska jag ta mig en kopp te och läsa igenom massa papper som vi fick idag.

Later.
J.
Kommentarer

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback