you spin me around


Datum: 2009-08-25 Tid: 16:10:09

rätt passande låt, inte riktigt min musiksmak dock

Okej. Gårdagens misslyckande med morgonbussen var ingenting mot den här dagen. Skulle det funnits något pris i klantighet så hade jag nog vart på en självklar första plats efter idag. Allt började med att jag cyklade iväg till bussen, lite senare idag, så något problem med vilken buss jag skulle ta blev det inte. Det stod helt klart för mig att den går 8.05 från resecentrum, redan igårkväll. Alltså gick allt bra än så länge. När jag låst cykeln, som jag inte hade någon nyckel till, och var på väg att plocka upp busskortet märkte jag, till min förvåning att plånboken var hemma. En kvart kvar tills bussen skulle gå. Panikslagen sprang jag upp till pappa, som bor på stan, men tror ni han var hemma? ... Nej. Inte svara han på mobilen heller. Jag ringde upp min bror och hoppades på att han kanske kunde få tag på pappa, eller ta bilen och hämta mig i Enköping, men som tur var var han redan här och spelade tennis med pappa. Alltså fick jag tag på honom. Han var väl inte sådär jätte glad över det, men gav mig iallafall pengar till bussen. Allt detta gjorde jag på en kvart, men det kändes som en evighet, och ni kan ju tänka er hur min puls var då jag praktiskt taget gett upp hoppet om att hinna till skolan idag. Vilket jag ju faktiskt gjorde.
Tog en fika på Waynes Coffe med Saga efter skolan (Något säger mig att vi kommer bli stammisar där under de här 3 åren) och förutom att jag såg ut som en biff med knappnålshuvud hela dagen så flöt allt på rätt bra.. Ända tills jag klivit av bussen. Började gå upp längs fjärdhundragatan för att hämta min hund hos dagmatten, och då jag skulle ta upp min mobil ur väskan hittade jag den inte. Började känna hur paniken steg, men gissade mig fram till vart jag skulle hämta hunden, och hittade faktiskt rätt på första försöket. Med hunden i ena handen i stort sett sprang jag hem och kastade mig på telefonen det första jag gjorde. Blev lättad då jag fick reda på att Saga hade med sig min mobil hem. Vet inte vad jag gjort om jag faktiskt glömt den på bussen. Som jag trodde. Började redan på vägen hem oroa mig för hur det skulle bli med att få tag på alla nummer igen, och om det verkligen gick att få tillbaka sitt gamla nummer. Som jag sa igår.. Jag har en tendens att göra sker större och värre än vad dom faktiskt är.

Aja. Jag är iallfall hemma nu, och lever. Ska krypa ner i soffan med en kopp te, en hund i knät och mammas täcke. Blir nog tidig kväll för mig, så jag orkar upp imorgon. Får se om det blir nåt mer inlägg senare. Det visar sig.
J.
Kommentarer
Postat av: Saga

Haha, okej ;)



Ja för fan! Haha, We love fett! <3

2009-08-25 @ 19:00:13
URL: http://sagaaw.blogg.se/
Postat av: Saga

Jag har ingen aning om hur den hamnade i min väska! Någon av oss bör nog köpa en ny mobil! Haha ;)

2009-08-25 @ 19:12:36
URL: http://sagaaw.blogg.se/
Postat av: Saga

Nej, säg inte så! :(

Vi får väl ha till vana att bara köpa tre kakor var, två kaffelatte, sju små mörkchoklader och fyra smoothies var per dag:) Det låter väl som en bra diet?

2009-08-25 @ 19:23:56
URL: http://sagaaw.blogg.se/
Postat av: Saga

Åh jag ska ha en chai :D

Imorgon är det tårtbakning, tjoho! (Y)

2009-08-25 @ 19:40:46
URL: http://sagaaw.blogg.se/

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback