you had me at hello


Datum: 2009-11-29 Tid: 21:08:35

Trött och tankspridd är nog de ord som på bästa sätt förklarar mitt humör för stunden. Det är mörkt och tyst utanför för fönstret och hade det inte varit för att jag inte kan slita mig från datan och att jag inte heller kan låta bli att kika lite på parlamentet samtidigt som jag bloggar så skulle det vara det här inne också. Mamma jobbar ett 24-timmars pass tills imorgon och hennes man har gått och lagt sig så jag är ensam vaken. På ett sätt är det rätt skönt faktiskt men då jag inte träffat någon sen Elin åkte hem imorse så känns det som att jag tappat all min vetskap om hur man är social. Med andra ord kommer jag prata non-stop imorgon, om jag inte är för trött det vill säga. Brukar oftast bli så när jag varit ensam för länge.

Spotify har tydligen bestämt sig för att inte sammarbeta med mig ikväll, så därför får jag lyssna på de få låtar jag har lagt in på datan. Med tanke på mitt humör är det inte många av dom som faller mig i smaken, alltså är det Winnerbäcks nyaste album, och Melissa Horns låt "Lät du henne komma närmre" som spelas på repeat. Å andra sidan klagar jag inte på det.

För en vecka sen satt jag hemma i Enköping med längtan efter julafton och julmusik på hög volym. Nu vill jag hellre stanna kvar här ett tag, då jag inte är redo för ett nytt år än. Det är för mycket saker jag inte hunnit göra. För mycket känslor jag velat visa, för mycket ord jag velat säga, och för mycket saker jag velat höra. Jag är inte redo för 2010 än. Det skrämmer mig om jag ska vara ärlig, det känns som att jag har för mycket förväntingar på mig, både från mig själv och andra.
.. Okej. Nu har jag väl tappat er. Skulle jag vart ni skulle jag iallafall inte ha någon aning om vad jag pratar  om. Det är knappt så att jag själv har en aning, så det är alltså inget jag klandrar er för. Jag blir alltid såhär djup när jag lyssnar på LW och MH. Att jag varit ensam och tänkt alldeles för mycket hela dagen har ju faktiskt gjort sitt det med. Jag hoppas ni står ut.

Nu börjar en film som jag ska se och försöka somna till. Blir en kopp te och en mandarin innan det skulle jag tro. Sov gott!
J
Kommentarer

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback