all we can do is keep breathing


Datum: 2010-08-01 Tid: 16:03:39

Tagen för ca 1 år sen.

Under de senaste året har i stort sett allting förändrats rakt framför näsan på mig, och jag har nog inte vilja insett det förrän nu. Mitt förflutna har gått vidare med sina liv och jag har varit för blind för att se. Orden "jag saknar dig" har blivit min vardag, och löften om att ses snart har varit till för att brytas, det vet jag mycket väl. Jag har nog också förändrats en del, jag menar det har gått ett år. Ett helt år i en ny skola och ny stad. Det skulle vara konstigt om jag inte hade förändrats, men grejen är den att jag tror att jag förlorat mer än vad jag vunnit på vägen, och att jag inte alls är säker på vad en förändring gjort med mig, med mitt liv.

Egentligen är det nog rätt coolt ändå.. Att varenda val vi gör, stort som litet, har en sån påverkan på våra liv, och vår framtid. Att flytta 3 mil hemifrån har förändrat mitt liv helt, och ska jag vara ärlig känner jag mig som en helt annan person nu för tiden. En ny Janina. I grunden är jag ju mig själv, jag har fortfarande samma värderingar, samma dåliga humor, och samma blyghet när det gäller att visa mig själv för nya grupper av människor, men på något sätt är jag ändå helt förändrad. Jag vågar stå på mig mer, jag har utöver mina gamla värderingar och dåliga skämt en hel del nya, och jag klarar mig mer själv nu än vad jag gjorde förut. Jag antar att det är så det ska vara, man ska förändras. Det är bara det att vissa stunder känns det som om jag varken vet ut eller in. Ibland när jag ser gamla bilder på hur saker brukade vara, eller läser gamla blogginlägg, känns det som om inte ens jag känner mig själv längre. För ett år sen visste jag precis vem jag var, och vad jag ville. Nu har jag ingen aning..
Kommentarer

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback