vår generation fick en egen atmosfär


Datum: 2010-09-10 Tid: 22:01:54


Simon Norrsveden är min man för ikväll och hans nya skiva spelas på hög volym. Jag är ensam hemma för stunden, och mina tankar är lika djupa som lågkonjukturen vi precis gått igenom. Härlig fredagskväll med andra ord..

Jag skulle behöva en resa snart känner jag. Något spontant. Hade jag haft körkort hade jag lånat Mammas bil och dragit iväg på en roadtrip. Nu har jag ju tyvärr inget körkort, så kanske för en gångs skull får användning för mitt sj-prio kort om jag istället kirrar en tågresa nånstans. Det faktum att jag bara äger si sådär 200kr ska inte få hindra mig. Iallafall inte från att planera. Sen om det blir av eller inte är en helt annan sak.

Inatt ska jag äntligen flytta upp från min säng (byggd av stolsdynor) på vardagsrumsgolvet till en nybäddad säng i mitt egna rum. Anledningen till varför jag crashade på nedervåningen i veckan var att mitt rum var för dammigt att vistas i, och jag var för sjuk för att städa. Det enda som saknades till min hemgjorda säng var ett tak så hade den blivit en utmärkt koja. En sån där man byggde som liten, ni vet.Att prata om min egna säng gjorde att jag faktiskt insåg hur mycket jag saknar den. Jag menar, att krypa ner under täcket till en mysig rulle låter inte så illa.

Här brukar jag egentligen skriva ett dåligt avslut.
Någon halvtuff engelsk fras.
Och första bokstaven i mitt namn.

För omväxlighetens skull tänker jag inte göra det. Ni får nöja er med ett Godnatt! Och en liten puss också!
Kommentarer

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback