just afraid to lose


Datum: 2012-01-07 Tid: 17:13:34

Under de senaste dagarna har jag släppt fram mitt impulsiva jag och inte tänkt förrän efter jag har gjort något. För någon timme sedan, efter en ganska misslyckad springtur, så hörde jag av mig till min gamla tränare och sa att jag ville ta upp fotbollen igen. Hann knappt reagera över vad jag faktiskt gjorde innan jag fick ett sms som välkomnade mig till träning imorgon. Mitt impulsiva jag har nu gett mig ångest och nervositet då jag tack vare sjukdomar (och lathet) inte har rört på mig sen i somras. Försöker övertala mig själv med att det inte kan bli så mycket värre än att det går åt helvete och jag kommer förmodligen att väga för- och nackdelar hela natten innan jag bestämmer mig för hur jag ska göra imorgon. Vet inte riktigt om jag ens vill spela fotboll igen då det främst var för att jag skulle bli motiverad till att ta tag i träningen som jag hörde av mig från första början.

Just nu funderar jag iallafall på om jag antingen ska riva sönder matteboken och spola ner den i toaletten eller faktiskt försöka förstå mig på alla jäkla ekvationer, mängder och funktioner som skrattar åt mig så fort jag öppnar första sidan. Det förstnämnda lockar mest men jag antar att jag borde ta mitt förnuft till fånga då det bara är ett halvår kvar till studenten (Jag är dessutom pank och har inte råd att ersätta skolans bok).

Någonting tänkte jag iallafall göra av den här lördagskvällen och då plånboker inte tillåter ännu en utgång den här veckan (eller ens månaden) så tänkte jag göra det bästa av situationen och kika på en film med mamma. En kopp te väntar och jag ska njuta av sista lediga dygnet innan sex (ångestfyllda) praktikveckor väntar.
Kommentarer

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback