you get what you give


Datum: 2009-08-23 Tid: 20:42:12


Jag är trött och tanken på att jag ska upp klockan 6 imorgon gör det inte bättre. Dagen har däremot varig mysig, speciellt för att vara en söndag, så jag ska väl inte klaga. Åkte iallafall till Västerås vid halv 12 idag, och handlade lite småsaker inför skolstarten imorgon. D.v.s Block, Kalender, och annat som kan behövas. Vet dock inte hur mycket av de jag kommer använda då vi får bärbar data av skolan, men det visar sig. Hittade förövrigt ett par ursöta pumps på skopunkten, som jag helt klart tänker köpa nu till hösten. Svarta, i skinn, 8,5 cm klack. Passar till i stort sett allt också. Blir nog en sån där "ta 3 betala för 2" snart, för det var en hel del andra ursnygga skor kan jag lova.

Efter "shoppingen" åkte vi ut till Lövudden och satt oss vid vattnet ett tag. Jag, Mami och hennes man. Lät Missy (min hund) springa löst ett tag. Klockan två drog vi oss vidare mot Skälby, och anledningen till att vi skulle till Västerås egentligen - Dags att kika på lägenhet. Eller radhus var det ju iofs. Himla fint var det, och jag skulle lätt kunna tänka mig bo där. Dock tror jag inte att det är speciellt stor chans att vi får den, så jag antar att det inte är någon mening med att hoppas. Då blir man bara besviken. Efter det hälsade vi på bror min, och åkte hem någon gång under eftermiddagen.

För någon timme sedan mötta jag upp S. Vi tog en promenad i hamnen och satt oss och pratade om framtiden. Vart vi vill bo, vad vi vill jobba med osv. Vi kom också fram till att Enköping är en rätt fin stad. Däremot ändrade det inte min längtan till att flytta, och jag började ångra att jag inte valde att gå gymnasiet någon annanstans i Sverige. Göteborg, Sundsvall eller kanske Ystad.. Men jag antar att det skulle finnas både för och nackdelar med det, och dessutom är det ju faktiskt himla skönt att bo hemma. Så att flytta så långt hemifrån får nog vänta några år.

Nu måste jag städa. Mitt rum ser ut som ett bombnedslag, men å andra sidan är det ju inget ovanligt. Jag har bestämt mig för att möblera om där, om det nu är så att vi inte får lägenheten. Jag går nog och lägger mig efter det. Bussen går 8.05 imorgonbitti.
Take care!
J.
Kommentarer

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback