make my wish come true


Datum: 2009-11-22 Tid: 19:28:08


Från julafton förra året.
 
Att spendera sista helgen i Enköping nerbäddad i sängen med feber och illamående var väl inte något jag hoppats på precis, men då jag haft en urmysig tisdag, onsdag, torsdag och fredag kan jag leva med det.

..Inte mycket kvar till lägenhet här på Kattugglegränd 9. Allting är nerpackat i kartonger, och på tisdag börjar vi flyttningen som avslutas på onsdag. Det känns rätt overkligt, och jag tror inte jag kommer fatta det förrän jag på onsdag kväll ligger i sängen på skälby i Västerås och försöker sova. Inte förrän då kommer jag förstå att jag har flyttat.

Just nu sitter jag och lyssnar på musik, och har gjort det de senaste timmarna. För ett tag sen var det julmusik, sen Håkan Hellström, nu Winnerbäck, men nästa låt som är köad i spellistan är Kylie Minogue's Santa baby vilket innebär att jag är inne på julmusik.. Igen. Jag kan inte låta bli att längta lite sådär extra mycket efter snö, ljus, julklappar, närhet, värme och allt annat som hör julen till. På tisdag är det en månad kvar tills jag sitter (förhoppningsvis hos syster utanför Sundsvall) och dricker glögg, äter julgodis och ser på kalle anka med hela familjen. Inte ofta nu för tiden som vi alla är samlade så därför är julen den högtid jag tycker bäst om.
När pengarna rullar in den 26e kommer ni alltså hitta mig ute på stan på jakt efter julklappar till hela tjocka släkten.

Ser att klockan börjar bli mycket och ska jag hinna packa ner det sista i mitt rum innan jag går och lägger mig känns det som att jag borde dra mig ifrån datan rätt snart. Planerna för veckan är flytt tisdag,onsdag, och katrineholm på fredag. Utöver det blir det skola, och förhoppningsvis träning om jag lyckas bli frisk. Får se vad mer veckan bjuder på, men det visar sig.
Sweet dreams.
J

Kommentarer

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback