pussy pussy pussy pussycat

Datum: 2009-08-31 Tid: 21:48:10

Nu är jag hemma igen. Skoldagen var oväntat skön. Började med en timmes mediekunskap, och efter det fick vi våra datorer, som sagt. Efter lunch hade vi idrott, vilket bestod av en massa information av idrottsläraren. Bortsett från att hans mun gick i 180, så klagar jag inte på det. Vi fick ju faktiskt sluta två timmar tidigare, så det var ju helt okej. Träffade upp Josefin och vi gick direkt till Waynes för fika. Blev en latte med vitchoklad-smak (karamell fanns inte) och så delade vi på en "devils-cake". Satt i ungefär två timmar och pratade om gamla minnen och annat. Eftersom det var rätt länge sen jag umgicks med henne så var det himla mysigt. Innan jag tog bussen hem vid sex så sprang vi runt lite i affärer också. Även fast jag inte var på något som helst shoppinghumör så fick jag iallafall med mig en tröja och ett par örhängen hem. Får ta någon mer shopping-dag i veckan känner jag.

Just nu sitter jag och leker lite med min bärbara. Har lagt in lite bilder på den, och hade det inte vart för att internet här hemma strular så skulle jag laddat hem både spotify och msn också, men det får bli nån annan gång. Jag funderar på om jag kanske inte ska gå och lägga mig snart. Är helt sjukt trött.
Imorgon är det skola igen. Engelska och Naturkunskap är det som står på schemat. En rolig lektion med andra ord. Får se vad som händer på kvällen. Hämta ut ett par biljetter ska jag iallafall göra, men mer om det imorgon. Godnatt!

11.00

Datum: 2009-08-31 Tid: 11:00:11

Update:

Sitter i skolan nu. Har precis fått våra datorer.
Helgen var skön. Sov bort hela fredagen, halva lördagen också. Träffade en gammal vän på dagen, och en annan på kvällen. Igår sov jag halva dagen igen. Sen fick jag panik, tiden stod stilla kändes det som, så jag tog en snabbdusch, och gick ut på promenad. Mötte upp en vän vid rimi och stod där och småpratade lite, innan jag gick för att träffa två andra vänner - Markan och Christian. Vi tog en promenad runt munkan, och satt oss på en bänk och snackade bara. Skön kväll. Somnade rätt tidigt igårkväll, efter att jag surat över mottagningen i våran lägenhet. Enda stället som det finns mottagning på är på balkongen, och eftersom det var svinkallt ute igår så var det inte så jättelyckat. Men men.
Nu ska jag fixa någon sjysst bakgrund och lite annat på datan.
xoxo

¨

Datum: 2009-08-29 Tid: 12:00:07

Lars Winnerbäck - Jag får lixom ingen ordning

love got more hooks than a fish line

Datum: 2009-08-28 Tid: 19:53:10

Det känns som att jag har sprungit flera mil och hela min kropp värker. Tror det är någon som står inuti mitt huvud och slår med en hammare på min hjärna. Så känns det iallafall. Usch. Bara jag inte fått svininfluensan. Jag menar, lite hypokondriker blir man ju, av alla tidningar och sånt.

. . .
Förstår egentligen inte varför jag sitter här och skriver. Borde ligga och sova nu. Vilket jag också tänkt göra.

Helgen är iallafall här nu. Skönt. Gårdagen kan beskrivas som lång, och innehöll 6 timmar med björnöprojektet. Jag somnade klockan sju igårkväll. Idag började vi 9, slutade 12. JB-kunskap och stadsvandring bjöds det på idag. På bussen hem höll jag på att dö tror jag. Det pga ovanstående symptom. När jag kom hem somnade jag. Nästa vecka får vi datan och riktiga schemat börjar.

Nu - Sängen. Jag ska bli frisk!
Godnatt.

alla fattar utom du

Datum: 2009-08-26 Tid: 20:09:14

För tillfället är jag trött, och tänker för mycket. Petter's låt Logiskt spelas på repeat.. Inte för att den är bra, utan mest för att texten är rätt passande just nu. Eller okej. Refrängen iallafall. Inatt drömde jag om obesvarade känslor, och stekt chili. Mer än så får ni inte veta. Det var rätt hemskt iallafall, och det värsta är att drömmarna faktiskt är saker som finns i min hjärna. Som jag tänker. Hur sjukt är inte det lixom?...

Skoldagen var rätt seg, men funkade. Björnöprojekt på förmiddagen, Tårtprojekt på eftermiddagen. Det förstnämnda gick ut på att vi i grupper skulle planera hur våran resa den 17 September till Björnö ska se ut. Det sistnämnda var vad det låter som. Vi bakade tårta helt enkelt och temat på tårtan var Media. Med en klockren idé blev resultatet katastrof då någon i vår grupp (absolut inte jag...) kom på att vi skulle dekorera med mandariner. Ehe. Hur som helst så blev den utnämnd till "punkigast" och "gräddigast" så det var ju alltid nånting. Slutade halv 4 och eftersom busschauffören vägrade släppa in oss med en kaffe på bussen så fick vi vänta tills 20 i 5 på nästa. Kom alltså hem rätt sent, och hann inte träna idag heller. Vilket kanske inte förvånar någon.

Nu ska jag trotsa vädret och gå ut på en promenad eller något.. Förutsatt att jag orkar det. Annars blir det sängen. Har inte riktigt bestämt mig än. Datan stängs nog av iallafall, så Godnatt.

wa-wa-waaaynesssss

It-Media loggan (?)

J.

ingen vill veta var du köpt din tröja

Datum: 2009-08-25 Tid: 20:59:15

Jag lovade mig själv att kolla på filmen som började klockan nio. Tror ni det gick bra eller? - Knappast. Stängt av msn hade jag iallafall gjort, och borstat tänderna, men fick lite beslutsångest då jag skulle välja kläder inför imorn så var tvungen att be folk om råd. Jag måste verkligen köpa nya kläder känner jag.
Sängen nu.
Godnatt!

you spin me around

Datum: 2009-08-25 Tid: 16:10:09

rätt passande låt, inte riktigt min musiksmak dock

Okej. Gårdagens misslyckande med morgonbussen var ingenting mot den här dagen. Skulle det funnits något pris i klantighet så hade jag nog vart på en självklar första plats efter idag. Allt började med att jag cyklade iväg till bussen, lite senare idag, så något problem med vilken buss jag skulle ta blev det inte. Det stod helt klart för mig att den går 8.05 från resecentrum, redan igårkväll. Alltså gick allt bra än så länge. När jag låst cykeln, som jag inte hade någon nyckel till, och var på väg att plocka upp busskortet märkte jag, till min förvåning att plånboken var hemma. En kvart kvar tills bussen skulle gå. Panikslagen sprang jag upp till pappa, som bor på stan, men tror ni han var hemma? ... Nej. Inte svara han på mobilen heller. Jag ringde upp min bror och hoppades på att han kanske kunde få tag på pappa, eller ta bilen och hämta mig i Enköping, men som tur var var han redan här och spelade tennis med pappa. Alltså fick jag tag på honom. Han var väl inte sådär jätte glad över det, men gav mig iallafall pengar till bussen. Allt detta gjorde jag på en kvart, men det kändes som en evighet, och ni kan ju tänka er hur min puls var då jag praktiskt taget gett upp hoppet om att hinna till skolan idag. Vilket jag ju faktiskt gjorde.
Tog en fika på Waynes Coffe med Saga efter skolan (Något säger mig att vi kommer bli stammisar där under de här 3 åren) och förutom att jag såg ut som en biff med knappnålshuvud hela dagen så flöt allt på rätt bra.. Ända tills jag klivit av bussen. Började gå upp längs fjärdhundragatan för att hämta min hund hos dagmatten, och då jag skulle ta upp min mobil ur väskan hittade jag den inte. Började känna hur paniken steg, men gissade mig fram till vart jag skulle hämta hunden, och hittade faktiskt rätt på första försöket. Med hunden i ena handen i stort sett sprang jag hem och kastade mig på telefonen det första jag gjorde. Blev lättad då jag fick reda på att Saga hade med sig min mobil hem. Vet inte vad jag gjort om jag faktiskt glömt den på bussen. Som jag trodde. Började redan på vägen hem oroa mig för hur det skulle bli med att få tag på alla nummer igen, och om det verkligen gick att få tillbaka sitt gamla nummer. Som jag sa igår.. Jag har en tendens att göra sker större och värre än vad dom faktiskt är.

Aja. Jag är iallfall hemma nu, och lever. Ska krypa ner i soffan med en kopp te, en hund i knät och mammas täcke. Blir nog tidig kväll för mig, så jag orkar upp imorgon. Får se om det blir nåt mer inlägg senare. Det visar sig.
J.

backbeat the word is on the screen

Datum: 2009-08-24 Tid: 22:00:36

Just nu lever jag knappt. Jag är på gränsen till död. Några minuter till och inte ens en kofot kan öppna mina ögonlock. Kroppen värker, halsen också. Jag behöver verkligen sömn. Förstår egentligen inte vad jag gör vaken nu. 2 alvedon, en flaska med vatten och sen sover jag.
Godnatt!
J.

we used to rock the show

Datum: 2009-08-24 Tid: 21:51:55

Italien. Albavilla hotel. Fotboll. Glädje. Silvia. San siro. Göran. Lycka. "Australienare". Anneli. Schweizare. Pasta. Akon-Beautiful. Skratt. Lollo. Parmaskinka. Promenad. Flygplan. Como. Ibra. Domarn. Pizza. Resväskor. Värme. Korridor. DreamTeam. iPod. Marknad. Buss. Infinity.
Världens underbaraste lag.
Världens underbaraste resa.

9 - 12 april 2009

18.15

Datum: 2009-08-24 Tid: 18:15:29

Update: Ont i halsen och känner mig allmänt hängig. Hoppas verkligen inte jag blir sjuk nu. Nån träning blir det iallafall inte. Det går bra det här med comeback på fotbollsplanen. Verkligen... Jag som verkligen var inställd på att träna idag. Blir hemmakväll istället.

high on you baby

Datum: 2009-08-24 Tid: 16:07:22

Första dagen avklarad, och den började... Bra?
5 i halv 8 satt jag mig på cykeln och var nere på Gustav Adolfs Plan 5 över halv. Eftersom jag och Saga skulle ta bussen 08.05 så var jag alltså alldeles för tidig. Började undra varför det redan var fullt med folk vid busshållplatsen, men tänkte inte mer på det. 20 i kom bussen, och någonstans i funderingen på varför bussen kom så tidigt, och om det verkligen var rätt buss gick det snett, och det var inte så konstigt att Saga inte satt på den bussen. Fast.. då tyckte jag det. Skickade snabbt iväg ett sms till henne. Något i stil med "Har du missat bussen?" och självklart var jag rädd att jag skulle få klara skoldagen själv, osv. (Jag har en tendens att göra saker större än vad de är.) Några sms senare kom vi fram till att det inte alls var Saga som missat bussen, utan jag som tagit den alldeles för tidigt. Resultatet blev att jag fick sitta en halvtimme på Centralstation i Västerås och vänta, men solen sken, så jag klarade mig ändå.

När Saga kom, med rätt buss, köpte vi oss varsin kaffe och satt oss utanför skolan, precis under texten "Datanördar" som stod skrivet på väggen. Haha. 10.00 var klassen samlad. Ca 30 elever var vi. 3 killar, resten tjejer. Märktes att det var första dagen, då stämningen var rätt spänd, men efter nån månad är jag övertygad om att det kommer bli bra det här. Fick en massa information idag, och slutade vid 12-tiden. Nöjd med schemat är jag också. Vi börjar 09.10, slutar 16 och har 2 3-timmars lektioner per dag. Förutom på onsdagar, då vi slutar 12.10. Lärarna var snälla också. Så.. Det ser ljust ut med andra ord.

Tog en lunch med brorsan på stan när jag slutade, och på bussen hem träffade jag på en massa folk. Bland annat Linda som jag satt och pratade med hela resan hem. Ikväll blir det träning men nu ska jag ta mig en kopp te och läsa igenom massa papper som vi fick idag.

22.49

Datum: 2009-08-23 Tid: 22:49:33

Update:
Nu ser man golvet i mitt rum, och garderoben har aldrig varit så här fin förut. Alltså.. Jag har städat.
Imorgon går bussen 08.05 och klockan 10 börjar första skoldagen, men innan det Waynes Coffe med Saga. Blir lunch med brorsan då vi slutar och sen får jag se vad dagen bjuder på. Träning tror jag.

Nu - Sängen!
Godnatt.

you get what you give

Datum: 2009-08-23 Tid: 20:42:12

Jag är trött och tanken på att jag ska upp klockan 6 imorgon gör det inte bättre. Dagen har däremot varig mysig, speciellt för att vara en söndag, så jag ska väl inte klaga. Åkte iallafall till Västerås vid halv 12 idag, och handlade lite småsaker inför skolstarten imorgon. D.v.s Block, Kalender, och annat som kan behövas. Vet dock inte hur mycket av de jag kommer använda då vi får bärbar data av skolan, men det visar sig. Hittade förövrigt ett par ursöta pumps på skopunkten, som jag helt klart tänker köpa nu till hösten. Svarta, i skinn, 8,5 cm klack. Passar till i stort sett allt också. Blir nog en sån där "ta 3 betala för 2" snart, för det var en hel del andra ursnygga skor kan jag lova.

Efter "shoppingen" åkte vi ut till Lövudden och satt oss vid vattnet ett tag. Jag, Mami och hennes man. Lät Missy (min hund) springa löst ett tag. Klockan två drog vi oss vidare mot Skälby, och anledningen till att vi skulle till Västerås egentligen - Dags att kika på lägenhet. Eller radhus var det ju iofs. Himla fint var det, och jag skulle lätt kunna tänka mig bo där. Dock tror jag inte att det är speciellt stor chans att vi får den, så jag antar att det inte är någon mening med att hoppas. Då blir man bara besviken. Efter det hälsade vi på bror min, och åkte hem någon gång under eftermiddagen.

För någon timme sedan mötta jag upp S. Vi tog en promenad i hamnen och satt oss och pratade om framtiden. Vart vi vill bo, vad vi vill jobba med osv. Vi kom också fram till att Enköping är en rätt fin stad. Däremot ändrade det inte min längtan till att flytta, och jag började ångra att jag inte valde att gå gymnasiet någon annanstans i Sverige. Göteborg, Sundsvall eller kanske Ystad.. Men jag antar att det skulle finnas både för och nackdelar med det, och dessutom är det ju faktiskt himla skönt att bo hemma. Så att flytta så långt hemifrån får nog vänta några år.

Nu måste jag städa. Mitt rum ser ut som ett bombnedslag, men å andra sidan är det ju inget ovanligt. Jag har bestämt mig för att möblera om där, om det nu är så att vi inte får lägenheten. Jag går nog och lägger mig efter det. Bussen går 8.05 imorgonbitti.
Take care!

a thripple threat

Datum: 2009-08-22 Tid: 21:34:16

Source: Google.se

Tidigare sov jag från mitt på dagen till klockan sju, så nu är jag inte trött alls.
Har redan sett på en av filmerna. Fired up. Himla bra var den. Svårt att hålla sig för skratt faktiskt, och att en av huvudpersonerna (han till vänster på bilden) var riktigt snygg är ju inget jag klagar på. Inte alls.

Nu är det bara en film kvar alltså. Så dags för den nu. Bli inte förvånade om jag somnar, isåfall hörs vi imorgon.
Peace Out.

HÄR ÄR RESULTATET:

Datum: 2009-08-22 Tid: 19:53:43

Efter att haft plåster (plastfolie och kirurgtejp) en hel natt så är min rygg just nu full av plåster-eksem och sår. Därför blev inte bilden bättre än sådär. Det faktum att det ser ut som jag har världens skabbigaste hår kan ni ju bortse från, och istället koncentrera er på tatueringen. Jag själv blev iallafall himla nöjd och jag har redan börjat fundera på ännu en, men det blir inte än på ett tag isf.

xo

Fotobok a'la FUJIFILM

Datum: 2009-08-22 Tid: 19:38:05

.. Klicka på bilden för att ta reda på hur!

Jag satt och kikade runt lite på datan och kom in på FUJIFILM's hemsida, då jag fick syn på detta.
Klart jag testar, det borde ni också göra. En fotobok är himla fint att ha, så varför inte. Om ni vill veta mer om fotoböcker kan ni göra det HÄR.

Så. Nu är frågan. Vad ska min fotobok handla om? På FF's hemsida står det himla många tips om just vad den kan handla om, men det kluriga är att komma på något som passar just mig.
Jag minns att min syster gjorde en fotobok åt sin bästa vän för ett år sen. Grön var den, och inuti fanns mängder av bilder från att dom var små tills nu. Efter det har jag velat göra en egen fotobok, men har aldrig riktigt haft tålamod.
Nu.. Nu är det dags.

Bildkälla: Fujifilm

make them listen

Datum: 2009-08-22 Tid: 14:12:07

Foto: Mattias Axelsson

Jag vet att jag lovade er en bild här på bloggen igår. En på tatueringen alltså. Men programmet till mobilen vill inte funka eftersom jag har slarvat bort cd'n. Dessutom var jag inte hemma. Jag ska ta en ny med kameran senare idag, så innan midnatt är den uppe. Det lovar jag.

Gårdagen var mysig. Jag mötte upp Elin då det fortfarande var ljust ute och satt på "vårt ställe" och snackade till solen gått ner. Vid tio mötte jag upp S och vi promenerade lite här i storstan.. Såg en bil köra förbi, som tutade, vilket visade sig vara en gammal vän. Mötte upp honom vid banken och småpratade med han och hans vänner en stund. Linette och Beatrice cyklade förbi. Det var år och dar sen jag träffade dom sist. Känns det som. Så det var mysigt.

Idag - Mår jag som jag förtjänar. Av flera anledningar. Men jag är glad ändå. Mamma kommer snart hem med Godis, och två filmer. Så kvällen blir inte roligare än så, fast jag klagar inte på det. Inte alls. Jag måste ladda upp inför skolan känner jag.

heavy rotation

Datum: 2009-08-21 Tid: 10:58:52

Source: Google.se

Brorsan kommer inom 20 minuter och hämtar mig, sen ska jag ner på stan och.. Ni vet.
Efter det blir det troligen promenad med Erik. Det visar sig.
Nu - Stan. Wish me luck.
Update med bild kommer ikväll. Puss!
J.

som om livet var ett tärningsspel

Datum: 2009-08-20 Tid: 21:44:53

Jag tror jag har legat för länge i sängen idag = Jag börjar få ont i ryggen. Just nu står jag på gränsen till att bli galen av att inte ha något att göra om dagarna. Jag måste faktiskt erkänna att jag längtar rätt mycket tills skolan börjar. Känns som att det är dags att får ordning på allt. Fine, det är skönt att sova, men i längden rätt långtråkigt (säger jag som vart hemma ensam i 4 dagar.. ehe)

Just nu gör jag ingenting. Msn-statusen för stunden är på "Inte Vid Datorn" just för att jag inte har någon ork alls till att skriva med folk. Det här inlägget har redan tagit mig si så där en timme att skriva så med andra ord är inte min hjärna i toppform för tillfället. Snarare motsatsen. Sängen lockar men eftersom att jag sovit i stort sett hela dagen så är det väl praktiskt taget omöjligt att somna - Alltså blir jag sittande här. Som vanligt då.

Imorgon - Brorsan kommer hit vid 11 och ÄNTLIGEN händer det något! 12.00 ska jag vara nere på stan hos tatueraren Jesper och bli gaddad för första gången. Har blivit lite små ändringar med hur den ska se ut, men resultatet får ni se imorgon. På kvällen ska jag träffa S och sen får jag se vad kvällen har att bjuda på.

Jag ska vara lite social med familjen nu och sen blir det läggdags.
Inte allt för sent, så Godnatt!
J.

thanks for making me a fighter

Datum: 2009-08-20 Tid: 18:27:26

Det blev ingen träning för mig idag. Jag försov mig. Lyckat? - Nja knappast.
Trots att jag sovit i stort sett hela dagen är jag galet trött. Inte nog med det så tror jag att jag börjar bli sjuk. Halsen värker, huvudet dunkar och hur många täcken jag än kryper ner under så fortsätter jag frysa.
Ja, det är väl ungefär nu ni ska tycka synd om mig. Ehe.

Nej. Nu ska jag krypa ner i soffan, med ett täcke och en kopp te. Karavan kommer snart med min middag - Ost&Skink sallad, så kvällen ser rätt lovande ut.
Smell yah later!
J.

you would take me with you

Datum: 2009-08-20 Tid: 12:39:54

The pigeon Detectives - Everybody wants me

du kommer aldrig kunna hålla mig tillbaks

Datum: 2009-08-20 Tid: 12:35:40

Torsdag morgon. Mamma ringde och väckte mig, annars hade jag kunnat sovit hela dagen. Inte att det skulle vara något dåligt.. Utan jag funderar faktiskt på att krypa ner under täcket igen och göra ytterliggare ett försök till att somna om. Några timmar till skulle ju faktiskt inte skada.
. . .

Ja men så blir det. Sängen nu alltså.
J.

där ute finns en värld av långa nätter

Datum: 2009-08-20 Tid: 03:30:01

Klockan är nu 03.19 - Mina ögonlock är näst intill omöjliga att hålla upp och det värker i hela kroppen. Av trötthet. Ändå går jag inte och lägger mig. Sanningen är att jag inte finner någon ork till det. Alltså blir jag kvar här. Det är jag och Lars W - Som så många gånger förut.

Det är någonting speciellt med såna här nätter. Något i tystnaden och mörkret. En sorts trygghet och något som får mig att tänka. Det är inte mycket som inte passerar i min hjärna såna här nätter, men jag klagar inte på det. Absolut inte.
Det är rätt skönt faktiskt. Att bara sitta för sig själv, och tänka.

Musiken gör ju faktiskt sitt också. Som alla redan vet så är Winnerbäck's texter rätt djupa, och de flesta passar till mina tankar på ett eller annat sätt. Han är underbar den mannen. Hans musik, hans röst, hans texter - Det är kärlek. Utan tvekan.

Kärlek. Det är det bästa som finns. Kärlek till vänner. Kärlek till familjen. Kärlek till musiken. All kärlek behöver inte vara svår men visst har den sina brister. Så kommer det alltid vara.
När ordet kärlek nämns, är det oftast kärlek mellan två personer som dyker upp i huvudet. Att vara kär, förälskad, är underbart. Det finns ingen bättre känsla än att vara kär. När man blir sådär småfnittrig bara man tänker på personen. När man blir knäsvag av tanken på hur hans läppar passar så perfekt mot sina egna. När man skulle kunna svära på att man har en hel flock av fjärilar som flyger runt i magen bara man tänker på hur han ler på det där speciella sättet, håller om dig så hans värme sprider sig över hela din kropp, eller då hans blick fångar upp din och håller kvar den lite sådär extra länge. Då. Då upplever man den bästa känslan som finns - Men också den svåraste. Förstå mig inte fel, för just nu lever jag fullt ut endast på kärlek från familj och vänner - och jag skulle faktiskt inte kunna vara mer nöjd.

Det här inlägget blev långt, och djupt. Med det säger jag Godnatt.
xxx.

Datum: 2009-08-20 Tid: 00:42:50

ella vuela con sus propias alas

Datum: 2009-08-19 Tid: 17:11:55

Om några dagar börjar jag en helt ny skola, med helt nytt folk i en helt ny stad, och så fort vi får tag på en lägenhet så ska jag flytta. Snart är allt nytt och då känns det inte annat än rätt att börja på en helt ny blogg också.
. . .
Det känns som att en ny start verkligen är vad jag behöver just nu, och det vet jag att jag sagt förut.
Utan att helt och hållet lämna allt det gamla bakom mig känner jag mig stark nog att ta av stödhjulen och stå på egna ben. Utan någon som tar emot då jag faller.