3 - My parents


Datum: 2010-11-19 Tid: 10:33:41

Jag minns nog ingenting av tiden innan mina föräldrar skildes. Kanske sånt jag sett på foton, eller saker som de berättat för mig, men inte mer. När jag var liten bodde jag varannan vecka hos mina föräldrar, men efter att jag fyllt 12 valde jag att bo mesta tiden hos mamma. Fanns olika anledningar till detta men ingenting jag vill gå in på här.

Mamma har alltid varit en klippa för mig. Hon har varit någon att luta sig tillbaka på och har alltid ställt upp. Visst att vi bråkar ibland men hon är min mamma och att jag älskar henne är en självklarhet.
Min pappa och jag har väl haft en lite sämre relation och det bästa minnet jag har med honom är när vi spenderade en weekend i London för några år sen. Bara han och jag. Nu ses vi någon gång ibland, men bott där har jag inte gjort på flera år. Det är klart att jag kan sakna honom ibland, och då är de stunder vi faktiskt ses väldigt värdefulla. Verkligen.

Jag skulle egentligen inte säga att jag är speciellt lik någon av mina föräldrar, varken på sättet eller utseendet. Jag är nog faktiskt en blandning av båda. Att jag är tidsoptimist till exempel, det är nog så likt pappa som det kan bli. Att passa tider är väl inte riktigt min grej, så länge det inte gäller jobb eller liknande, då är jag så gott som alltid i tid, annars inte. Min överkänslighet, som gör att jag alltid gråter när det är sorgligt på tv, har jag definitivt fått från mor min. Hon gråter till och med till Extreme Home Makeover, och då menar jag inte bara ibland, utan varje gång. Jag antar väl att jag snart är där jag med, enligt henne kommer det med åldern.
J
Kommentarer
Postat av: Anonym

Världens underbaraste sladdis som skriver helt underbart ..Kramis!

2010-11-19 @ 22:58:35

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback