9 - My beliefs


Datum: 2010-11-25 Tid: 15:20:00

Bild lånad från weheartit

Det här med religion och tro är egentligen inte någonting jag har tänkt på förut, iallafall inte sen jag var liten. Då trodde jag på gud och sa att jag var kristen. Varför vet jag inte, men troligtvis var det för att jag skulle få följa med mina äldre kompisar på Tonår. Tonår var en ungdomsgrupp som, vad jag minns, inte hade någonting alls med kyrkan att göra. Vi umgicks, såg på film, hade spakvällar och övernattade i ena-kyrkan i Enköping. Alla mina då bästa vänner var med i den gruppen, likaså jag.

När jag gick i årskurs 8 konfirmerade jag mig, och visst var jag glad över att få presenter, men det var verkligen inte anledningen till att jag gjorde det. Min mormor var kristen, och en av de bästa människor jag träffat. Hon dog när jag var 8 och hon var egentligen den enda anledningen till att jag gick till konfirmationen. Jag vet att det hade gjort henne stolt. Att jag sen hade svinkul tillsammans med min grupp var ett plus. Ett STORT plus.

Ibland kan jag fortfarande komma på mig själv med att tro på gud, himlen och allt sånt där. Mest för att jag hoppas på att det händer något efter detta. Att det inte bara tar slut lixom. Ibland kan jag också tro att vi lever i ett the-sims spel för jättar. Det har följt med sen jag var liten, men har egentligen ingenting hit att göra, och är väl kanske inte sådär jätte seriöst, men det hade varit coolt. Svincoolt faktiskt.
J
Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag ska sätta in till och med bättre batterier än duracell till ditt spel- Evighets uppladdade.. /mor

2010-11-26 @ 06:27:15

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback