he kissed me til' the morning light


Datum: 2010-09-19 Tid: 21:47:50

Jag har suttit och läst Jonas Gardell's blogg senaste halvtimmen. Letat inspiration och förundrats av hans sätt att skriva. Att han till och med kan få ett inlägg om något så enkelt som teknik att bli djupt, och känslofyllt. Det är bra gjort. Det är det verkligen.

Min helg har varit bra. Förvånansvärt bra faktiskt. I fredags träffade jag Matias och hans två katter. Somnade tidigt och startade lördagen med vinst mot Skuttunge. Det var skönt. Lerigt, men skönt. Jag jobbade några timmar mot kvällen och sen åkte jag till Viksäng för en välbehövd myskväll. Planerna var egentligen att jag skulle möta upp Josefin för kulturnatten (något jag egentligen inte hade en aning om vad det var) men hon var sjuk och jag var trött, så vi ändrade oss. Vilket egentligen var lika bra. Jag menar Erik Vilde's negerbollslåt kan jag lika bra höra på youtube. Den funkar fint där.

Nu är jag trött, och har en lite halvnervös känsla i magen över Matte B. Imorse var jag inte det. Sen hörde jag att Saga hade spenderat 8 timmar med linjära ekvationer i helgen. Då blev jag det. Vi som ska ligga på samma tal egentligen. Känns som om jag halkar efter.

Sängen lockar just nu. Att var klädd i enbart ett täcke bland ett berg av kuddar är något av det bästa som finns. Speciellt när man är trött. Så trött att ögonlocken väger tyngre än ica-kassen med mjölk jag bar för ett tag sen. För er som vill veta så var den tung. Väldigt tung. Min fingrar blev lite röda. Att det var mjölk i var en viktig detalj.. Okej?

Jag börjar bli för trött nu. Det märks på hur jag skriver. Finns nog ingen logik alls med detta inlägg. Ingen som helst röd tråd. Med det säger jag godnatt.
J.
Kommentarer

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback