you and me and a bottle of whine


Datum: 2011-07-26 Tid: 19:59:45

Jag vet. Jag är urusel på att blogga men vid det här laget är nog inte det till någon stor förvåning för de som har besökt min blogg förut. Skyller dock på att jag har alldeles för fullt upp om dagarna för att ens orka starta den stationära datorn, då min bärbara är kvar på skolan över sommaren.
Tänkte, hur som helst, att jag skulle försöka börja blogga igen nu när sommaren snart är slut (sen hur det går väntar att se) och kan börja med en update av mina senaste veckor. Here it goes:

- Jag hade en helt galen vecka på P&L, men å andra sidan hade jag inte väntat mig annat då vänner, musik och alkohol brukar vara ett vinnande koncept. Såg helt underbara band, dansade utan gränser, sjöng tills rösten försvann, festade järnet, såg the ark från ett par okända axlar, åt äckliga hårdbrödmackor med baconost och tonfisk, fick världens skavsår, blev överraskad av världens bästa festivalvän, och brände näsan. Jag var lycklig hela veckan och skulle gjort vad som helst för att återuppleva den igen.


- Har haft en sambo i två veckor och halva tiden spenderade vi halvdöda i soffan tack vare hög feber som vägrade släppa. En av veckorna jobbade jag och intalade mig själv att jag snart skulle få krypa ner i en varm famn för att få tiden att gå fortare. Vi fick dessutom finbesök från Karlskoga över en helg, såg på batman och spelade spel.


- Spenderat en helg på Tyresö tillsammans med Fredrik och hans vänner. Åt urgod mat, spelade playstationmove, förtärde en hel del alkohol, badade i stor pool, spelade min första bra minigolfrunda någonsin och firade en nybliven 28-åring med utgång på djurgården och stureplan. Det blev en hel del shotrundor, vilket slutade med att jag vaknade upp med en blå bula i pannan som ingen av oss minns vart den kom ifrån. Spårat, men himla roligt och jag lärde känna jättetrevligt folk, vilket jag är glad över.


- Jobbat ihjäl mig lite, men jag trivs och får betalt, så det har, tro det eller ej, varit rätt roligt ändå.

- Haft middag med mina allra bästa vänner och familjer. Hur trevligt som helst och det finns inte många personer som jag trivs så bra med som med dom tre. Drog ut på en liten inlinestrip under kvällen och jag har nu bestämt mig för att införskaffa ett par egna.


- Träffat en rätt nyfunnen vän och bestämt att det är dags att jag ska ta årets första dopp och blir det som planerat blir det björnön under veckan. (Försöker övertala mig själv, och honom, att jag faktiskt inte är badkruka utan att det bara inte blivit av att bada utomhus....)

- Vart på väg att åka till säsongens första fotbollsträning men råkat sätta mig på fel buss och hamnat i uppsala. Tidsoptimist som jag är satt jag mig på första bussen till Enköping för att hinna träna ett litet tag. Bussresan tog längre tid än jag väntat mig och väl framme i Enköping satt jag mig på nästa buss tillbaka till Västerås för att sedan ta nattbuss hem till Skälby. Behöver jag ens nämna att jag är trött på att åka buss?

- Jobbat lite till och funderat över vart sommaren tagit vägen. Det är redan slutet av juli, lite mindre än en månad kvar tills skolan börjar, och jag har knappt upplevt någon sommar alls. Inga riktiga sommarkvällar och inte en enda dag på stranden. Har dock en hel del planer inför resterande veckor och jag tänkte dessutom dra iväg på en resa i höst, så jag är inte bitter för det.

Det är väl egentligen vad som hänt under de senaste veckorna. Nu jobbar jag två dagar till för att sedan vara långledig tills på måndag. Har lite fina planer inför helgen och på söndag kommer mannen min hem från rhodos. Försöker förneka det faktum att han kommer vara brun som en pepparkaka och att jag kommer se ut som om jag aldrig sett solen bredvid honom, och istället bara försöka tänka på hur glad jag kommer vara att se honom igen.

Nu tänkte jag bänka mig framför på allsång på skansen och känner jag mig själv rätt somnar jag nog rätt snabbt efter det.
Kommentarer
Postat av: Johanna

Du är en sjujävla bra vän Janina!

2011-08-03 @ 10:33:10

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback