vi är förlorade vi två


Datum: 2011-05-31 Tid: 18:43:23

Varannan status på facebook dom senaste dagarna har handlat om studenten. Bal, poängjakt, mösspåtagning, you name it och jag kan inte riktigt förstå att jag bara har ett år kvar. Jag är så avundsjuk på mina vänner som från och med imorgon lämnar all trygghet bakom sig och möter verkligheten. Jag vill också. Jag vill det så mycket så att det gör ont men samtidigt är det nog det som skrämmer mig mest just nu. Ett år och sen är jag vuxen, sen ska jag påbörja min framtid som jag inte har en aning om hur jag vill ha den. Planerna har gått mellan alltifrån att plugga vidare på universitet till att jobba som au-pair ett år eller bara ta ett sabbatsår och försörja mig på något sletet jobb i en korvkiosk eller liknande. Ska jag vara ärlig lockar inget av det just nu. Hittar både för och nackdelar i allt och de sistnämna lyckas på något sätt ta över i alla alternativ. Hade jag vunnit på triss hade jag packat mina väskor, letat upp en sjysst respartner och gått all in på en jorden runt. Det hade varit fint. Upptäcka världen är precis vad jag vill göra efter studenten och hade det inte ekat i plånboken hade det, som sagt, varit precis det jag hade gjort.

Nu sitter jag istället här med endast oskrivna blad som väntar. Jag har ingen aning om vad framtiden har att erbjuda och samtidigt som det skrämmer mig måste jag erkänna att det är lite spännande ändå. Det år som jag har framför mig kommer troligtvis forma mig till att ta de beslut som kommer påverka min framtid mest och därför är jag på ett sätt glad att jag faktiskt har ett helt år kvar.
Kommentarer

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback