never felt so free


Datum: 2012-01-03 Tid: 12:19:31

ÅRSRESUMÉ AV 2011


Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

2011 har varit en nystart för mig. Jag har vuxit väldigt mycket som person vilket har fått mig att våga testa på många nya saker. I början av året bestämde jag, för första gången någonsin, mig för att träffa en främling jag fått kontakt med på facebook, vilket visade sig vara ett av de bästa val jag gjort i år.


Har du några nyårslöften?

Klyschigt nog är mitt nyårslöfte att jag ska ta tag i träningen. Att gå från att ha tränat minst fyra gånger i veckan i början av 2011 till att knappt träna alls nu i slutet är inte något jag är stolt över och det ska det absolut bli ändring på. Främst på grund av mitt eget välmående.


Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

Den 27e december fick min äldsta syster en liten pojke. Svante heter han, och nu är jag moster för första gången i mitt liv.



Vilka länder besökte du?

Under 2011 gjorde jag min första riktiga utlands- och solsemester någonsin. Efter att enbart ha spenderat en weekend i London 2007 och ha besökt Italien för fotbollscup 2009 så har jag nu äntligen gjort min första riktiga resa. Thailand med Fredrik, Elin och Robin har varit bland de bästa upplevelser jag haft i mitt liv.

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Jag har varit så jäkla lycklig det här året och det finns så himla många saker som har gjort mig glad. Inte minst min familj, mina fina vänner och min underbara man. Men det jag kommer på bara såhär, som både har gjort mig så himla ledsen, förbannad och glad är en av mina närmsta vänner. Envisa och stolta som vi är båda två sa vi upp kontakten i början av året på grund av en skitsak. Det var inte förrän bara några månader sedan som vi fann varandra igen och då var det som om ingenting hade hänt. Allt var som vanligt och nu har vi minst lika starka band som innan. Min fina vän och jag.

Vad var din största framgång 2011?

Min största framgång under 2011 måste ha varit då jag släppte taget om saker som drog ner mig och sedan tog mig upp starkare än någonsin. I början av året var jag fast i gamla rutiner, jag umgicks med folk som inte var bra för mig och mådde rent utsagt dåligt. Eftersom jag alltid haft väldigt svårt för farväl så var de första månaderna en jobbig tid för mig. Tack vare att jag la ner så mycket tid på träning och hade vänner som stöttade mig så kom jag tillbaka starkare än någonsin. Under resten av 2011 har jag mått så himla bra och jag har aldrig förut varit så säker på mig själv och vad jag kan göra.


Största misstaget?

Största misstaget måste vara då jag brände de pengar jag fick i 18-årspresent. 10.000 är lättare än man tror att bli av med, och trots att det var dumt att jag inte la pengarna på körkort och liknande så vet jag att jag inte skulle göra någonting annorlunda om det hade hänt igen, så jag antar att jag inte kan säga att jag ångrar mig direkt.


Bästa köpet?

Bästa köpet måste ha varit resan till Thailand. Jag har aldrig varit så nöjd med något jag lagt pengar på och allt hårt slit för att tjäna ihop till den var helt klart värt det.



Vad spenderade du mest pengar på?

Jag tror att det jag faktiskt lagt ner mest pengar på är att resa till Örebro. 200kr varje gång jag och Fredrik ska ses har under ett år blivit rätt mycket, men å andra sidan är de pengar som är väl spenderade.

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2011?

Lätt alkoholpåverkad i en svettig folkmassa. Ljudet av Veronica Maggio när hon beskriver känslan av att dansa runt och inte känna någonting alls. Smärtan i fötterna som bedövats av mängden cider jag fått i mig och fina, fina vänner som, liksom jag, trotsar hesa röster för att sjunga med. Sjunga med så högt vi kan. De låtar som påminner mig mest från år 2011 är låtar från de artister jag halvfull promenerat i leriga converse för att njuta av under Borlänges finaste sommarveckor. The sounds, Daniel Adams-ray, Maggio, Linnros, Those dancing days, Håkan Hellström, Deadmau5 och inte minst The Ark från en okänd mans axlar, är bara några av de som gett mig låtarna som återskapar flest minnen från det gångna året.



Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Jag måste säga att jag överlag har varit gladare. Det beror mycket på hur långt jag kommit med min egna självkänsla då det har gjort att jag har kunnat tillåta mig själv att vara lycklig igen.


Vad önskar du att du gjort mer?

Jag önskar att jag hade åkt hem mer. Till min småstad. Jag och mina närmsta vänner är rätt bra på att låta de tre milen mellan oss bli mycket längre och även fast vi alla är överrens om att vi alltid kommer veta vart vi har varandra, hur sällan vi än ses, så tänker jag under 2012 bli bättre på att se till att det blir av oftare. Det får bli ännu ett nyårslöfte tror jag.



Vad gjorde du på din födelsedag 2011?

Min födelsedag år 2011 spenderade jag hemma. Nästan hela min fina familj var samlad och jag hade en så himla fin födelsedag. Dagen efter firade jag tillsammans med vänner under min krogdebut. Det var som om hela kvällen spenderades i en dimma och jag har nog aldrig haft en så rolig (och inte minst galen) utekväll.


Hur skulle du beskriva din stil år 2011?

Jag har gått från rödtott till blondin. Från snedbena till mittbena och tillbaka. Från haremsbyxor, till jeans, till leggings och sedan tillbaka till jeans igen. Från annorlunda till helt vanlig. Min stil under år 2011 har varit varierande och jag har faktiskt testat på en hel del stilar.


Den bästa nya personen du träffade?

Jag har träffat så himla många nya fina personer det här året. De flesta har jag träffat genom mina fina, fina man. Att en ”puff” på facebook kunde bidra till att jag skulle träffa en så pass fantastisk person som Fredrik hade jag aldrig förut trott. Den trygghet jag finner hos honom har jag inte upplevt förut och det är nog den främsta anledning till att han är den person jag är mest glad att jag lärt känna. Han, hans familj och hans vänner är helt underbara.

Kommentarer
Postat av: j

Vad var din största framgång 2011?

ta upp kontakten med världens bästa tiger

tack för att du existerar i en annars så skakig värld

<3

2012-01-03 @ 20:20:41
URL: http://thefalloftroyy.blogg.se/

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback